Celkově se mi celý cup docela líbil, akorát bych pár věcí udělal jinak. Když se odhalilo složení aut a jejich výběr tak jsem nebyl zrovna happy, protože bylo jasný, že to bude nevyrovnaný, sice to nebyla úplná katastrofa, ale i to stačilo na poměrně značné rozdíly a to byl také jeden z důvodů neúčasti některých lidí. Vyplácali si nejlepší auta na začátku a než aby jezdili zbytek cupu poslední nebo druhou skupinu, tak to raději zabalili.. I když to testovalo poměrně dost lidí, tak třeba já jsem vůbec nebral v úvahu spotřebu paliva, sice jsem dal 5 kol jestli tam není extrémní rozdíl (no tak o litr no..
), ale někdy byl třeba rozdíl v délce tankování 10s a to je sakra hodně a zkazilo to šance na lepší umístění i když v časech na kolo byly auta vyrovnaný. Proto by bylo lepší, aby skutečně všichni měli stejný auto na každý závod, sice to nepřinese tak nečekaný výsledky, ale je to férový, navíc druhý závod se jezdí s opačným pořadím a to si myslím dává dostatečný šance na nestereotypní výsledky. Když vyhraju závod s lepším autem tak z toho nemám takovou radost jako když by jsme měli stejnou techniku a rozhodoval pouze um, kdo si cení Vettelových úspěchů?
. Třeba teď eddie na nordschleife, s ZR1 se toho opravdu nedalo moc vymyslet a to je celkem škoda. Jestli jde někomu o vzhled startovního pole, tak se dali využít samotnou hrou srovnaný auta (calsonic, xanavi, yellow..) nebo ty přetáčivější okolo takaty 06 byly celkem srovnaný a už by na startu nebylo jen jedno auto. Navíc na Sarthe očividně nikdo moc neřešil jednotvárnost aut
Co se týče settingu tak to mezi jezdci udělá ještě větší rozdíly a stále si myslím, že tohle není cesta k lepším závodům, ale jak psal HR tak pár závodů by se setupem být mohlo, ale opravdu jen pár (2-3) a to aplikovat na auto, který je v prohi těžko řiditelné (např. lotus 111r), protože vymejšlet setup třeba na gtr je celkem zbytečný a nudný a tím narážím na volbu aut pro další cup. Mohli by se jet i jiný auta než třída gt500 a udělat takový mix všeho, převažovali by třída gt500, ale zase 2-3 závody s road car (tady by se dala využít široká škála barev pro nenaklonovaný startovní pole) apod. Pro zpestření by se taky mohlo pár závodů odjet bez ABS.
Bodování: Tady není co řešit, 40 lidí na začátku a 20 na konci, kdy i poslední bere cca 30 bodů. Nápad OSIho neni vůbec špatný, přizpůsobit bodování na každý závod podle počtu startujících pilotů. Sice by výsledky nebyly tak uhlazené, ale to si myslím nikomu vadit nebude. Zjednodušeně, bude nás 40, body 40 39 38 atd, Při 20ti, 20 19 18 atd. Jelikož je úpadek lidí vždy, tak je tohle celkem logické řešení, poslední nedostane 30 bodů ale jen 1 což je dobrý, hlavně když to někoho kopne tak už nebude zbytečně ztrácet tolik bodů. btw a poslední by mohl brát tu nulu.
Co se týče přídělu bodů za závod, tak tady bych to nijak nekomplikoval (80% a podobný kraviny) máme tu dojezdovej čas 180s a kdo v něm nestihne dojet body nebere ať už ho to kopne nebo ne, čas je to dostatečný a i ten nejpomalejší to při nějakém karambolu stihne v pohodě v tomto limitu dojet..
A nakonec jet kvalifikaci i poslední závod, ti co si pošetřili dobrý auto na konec tak ani nedostali šanci postoupit do 1.sk a tím přišli o možnost urvat nějaký ten bod navíc a vyšplhat v prestižním celkovém pořadí o nějaký ten stupínek nahoru. Jasně v pravidlech to bylo už na začátku, ale většina si tohle asi zapomněla přečíst..