po dohodě komisařů-penalizátorů byla upravena pravidla jízdy po okruhu Sarthé2009.
Povolení jízdy mimo bílé čáry v grafické podobě, s vyjímkou na mapě vyznačených míst platí ustálené pravidlo dodržovat 2kola mezi bílými čarami. (bílé čáry místy přerušované)
---------------------
1) na výjezdu šikany Dunlop (skoro před mostem) je možno využít zelenou plochu po levé straně(přejet bílou čáru - na zelené musí být aspoň 2 kola)
2)
V tertre rouge (nájezd na dlouhou rovinku) je
možno vyjet do modré plochy po levé straně (na modré musí být aspoň 2 kola)
3)Dlouhé rovné úseky:
jízda těsně u mantinelu (v hnědém pruhu) zakázaná není, toto místo slouží při nutnosti vybočení nebo i případnému předjetí. Od pilotů se v rámci fairplay vyžaduje, aby tuto "neskákavou" hnědou plochu nevyužívali k trvalé jízdě a tím k získání výhody. Všichni jistě situaci znají a ví, že je tam jízda rychlejší - hlavně do vracečky Mulsanne.
4) v šikanách "playstation" a "michelin" je povoleno bílou čáru přejíždět všemi koly. Limit dráhy (obvykle bílé okrajové čáry) zde tvoří kraj obrubníku bližší ke středu vozovky. Pro lepší pochopení: dvě kola musí zůstat na dráze mimo obrubníky....
5) u šikany michelin (té druhé na rovince) je
možný výjezd až k protějšímu svodidlu (viz. foto)
6) vracečku Mulsanne je možno najet hodně zleva (přes bílou čáru)
7)Na rovince od Mulsane k Indianapolis nepředjíždět po trávě !
8) od Arnage až do cíle platí všude bílé čáry - pozor hlavně na závěrečnou pasáž (dvě šikany ford).
25) V ostatních místech, která nepostihuje úprava dle fotomapky, jsou limitem dráhy vždy bílé čáry.
Pozor: někde není čára souvislá ale přerušovaná - pro naše účely je platná i tato přerušovaná.
------------
Edit1: došlo k opravdu poslední úpravě pravidel jízdy po trati Sarthé. Změna se týká průjezdu obou šikan na dlouhé rovince (od Tertre Rouge k Mulsanne). Stejně by to tam všichni katovali, teď je to snad jasný. Opakovaná jízda třemi nebo více koly přes obrubník bude po zásluze "odměňována"...