SJ.sprint píše:markoduno píše:Při předjíždění s využitím slipstreamu mějte vždy na zřeteli, že předjížděný není povinen ztrácet koncentraci kontrolou vaší pozice. Buďte si svým manévrem 100% jisti.
To je dost duležite pravidlo !
To bude prostě masakr-tak nebo tak
Nóó chalani bol to fakt masaker a dúfam že v ostrom závode to bude inak. Ja viem bol to leeeen tréning tak to len použijem ako pripomenutie si pravidiel ktoré sú v zápale boja na trati potrebné opakovať opakovať a opakovať. Včera som si fajn zapretekal s Osim a chvíľu s Sergejom než prišiel reštart. Tak ako som už spomenul v lobby nemôžem sa zbaviť dojmu že sa stále opakuje =>dobitie prvej pozície hneď v prvej zákrute po štarte. A to tak že sa nahrnú do prvej aj tri autá vedľa seba kde je potom 99%tná pravdepodobnosť havárie. Ono z môjho pohľadu ani nieje problém v tom že by sme to neukočírovali ale v tom že V GT5 je v prípade pohľadu budíkov(tak asi jazdí vetšina) dosť obtiažna orientácia na trati v prípade keď sú vedľa seba viac ako dve autá. Proste to postráda periférne videnie a preto už nevidím to tretie auto kam smeruje a on nieje schopný identifikovať moju stopu a tak vznikajú tieto nehody. Tak že by som navrhoval držať sa pravidla hlavne v takýchto zákrutách ako je prvá pravá na Spa že ak už sú vedľa seba dve autá tak sa tam už nebudem cpať a počkám na vhodnejší okamih. Potom sú dvôležité veci v prípade keď pilot opustí po svojej chybe trať a hneď(okamžite) sa snaží vrátiť speť aby nestratil pozíciu. A potom hore spomenuté predbiehanie na tzv. brzdný bod. Nechce sa mi to celé vypisovať tak len skopírujem niečo zo stránky GT-racingu SVK tam tomu ešte stále myslím šéfuje Lepar a pekne to popísal:
A. 2.3 Prednosti v zákrutách
2.3.1 Aby ste mali právo použiť vnútornú stopu v zákrute, alebo mohli predpokladať, že vám druhý pretekár nechá túto stopu voľnú, musíte dosiahnuť dostatočný presah cez auto ešte pred bodom, keď začnete zatáčať do zákruty. Dostatočný presah znamená, že predok vášho auta je aspoň približne u pozície vodiča vedúceho auta - ale to je absolútne minimum. V niektorých prípadoch by presah mal byť väčší. Ak presah nie je dostatočný pred zahnutím do zatáčky, vedúci pretekár má plné právo na jeho zvolenú závodnú stopu bez akéhokoľvek vášho zasahovania.
2.3.2 Ak je dosiahnutý dostatočný presah pred zahnutím, tak stíhajúci pretekár má právo na dostatok priestoru. Vedúci pretekár potom musí ponechať prenasledovateľovi dostatok priestoru na vnútornej stope.
2.3.2.1 Auto na vonkajšej stope má na túto stopu právo v celej dĺžke zákruty, až po výjazd. Nesmie byť na výjazde vytlačený mimo dráhu pretekárom na vnútornej stope.
2.3.2.2 Auto na vnútornej stope má na túto stopu právo v celej dĺžke zákruty, až po výjazd. Nesmie byť vytlačený vo vrchole zákruty dovnútra mimo dráhu pretekárom na vonkajšej stope.
Vedúci pretekár môže stále bojovať o miesto, ale musí pritom zaistiť dostatok miesta pre stíhajúceho pretekára.
Vjazd do vnútornej stopy potom ako vedúci pretekár už zatočil a nebol zaistený dostatočný presah je veľmi nebezpečný manéver pre vás aj pre ostatných pretekárov. Ak robíte tento manéver, strácate akékoľvek práva, tzn. ak spôsobíte nehodu a bude podaný protest, strácate akúkoľvek možnosť sa proti protestu obhájiť
B:2.9 Návrat na trať po výjazde
2.9.1 Vodič vracajúci sa na trať po výjazde má povinnosť chovať sa dostatočne opatrne, minimalizovať možné nebezpečenstvá a zamedziť kontaktu s akýmkoľvek iným autom, ktoré sa nezúčastnilo zrážky.
2.9.2 Pre účely tohto pravidla sa za výjazd z trati považuje tiež "zaseknutie" o zvodidlo alebo o stenu.
2.9.3 Pretekári na trati majú prednosť v jazde pred kýmkoľvek, kto sa vracia na trať.
Ak spôsobíte nehodu pri návrate na trať nebudete mať žiadnu obranu. Ak opustíte trať, strácate všetky práva, aj keď ste neopustili trať vašou vinou.
2.9.4 Návrat na trať po výjazde zahrňuje aj dobu, počas ktorej ste už fyzicky na trati, ale stále predstavujete nebezpečenstvo pre predbiehajúce autá, než sa dostanete na závodnú rýchlosť a zorientujete sa.
Celé pravidlá sú
tu: